sobota, 20 lutego 2016

Zapiekane awokado z jajkiem

Wiosna się zbliża warto zadbać o nasze sylwetki, samopoczucie i zdrowsze jedzenie. Dlatego dzisiaj proponuje śniadanie na zielono, czyli jajka zapiekane w awokado. To ostatnio moja ulubiona przekąska, ale nie można z nią przesadzać, bo awokado oprócz tego że dzięki zawartości kwasu oleinowego obniża poziom cholesterolu, a zawarty w nim potas reguluje ciśnienie krwi jest też dość kaloryczne, dlatego taka połóweczka jest wystarczająca na jedną osobę.


Zapiekane awokado z jajkiem
  • dojrzałe awokado
  • 2 jajka (0 lub 1)
  • 1/2 pęczka natki pietruszki kędzierzawej
  • sól morska gruboziarnista
  • pieprz świeżo mielony



Awokado przekroić na pół, ostrożnie wyjąć pestki. Miejsce po pestce delikatnie powiększyć wyciągając część miąższu łyżeczką. Połówki awokado ułożyć skórką do dołu, najlepiej na wgłębieniu w formie do muffinek lub innym naczyniu, w którym będą stabilnie leżały.
Do pustego miejsca po pestce wbić po jednym jajku. Oprószyć odrobiną pieprzu. Włożyć do piekarnika nagrzanego do 200 st. na około 10-15 minut, aż białko całkowicie się zetnie.
Upieczone awokado wyjąć z piekarnika, posypać posiekaną natką pietruszki oraz gruboziarnistą morską solą.


1 komentarz:

  1. uwielbiam takie awokado. na śniadanie idealne.

    OdpowiedzUsuń