czwartek, 23 stycznia 2014

Pizza korona odchudzona - montignac

To właśnie kiedy jesteśmy na diecie mamy ochotę na różne niedozwolone rzeczy. Zachciewa nam się wtedy pizzy, zapiekanek, wszystkiego co niedozwolone, od czego nabieramy boczków. Ale czy na pewno? Czy nie można zrobić tak by to co lubimy, za czym tęsknimy, a co jest bombą kaloryczną było jednak dozwolone? Oczywiście, ze się da. Poniżej znajduje się dowód, czyli przepis na odchudzoną pizze na mące orkiszowej  bez dodatku tłuszczy, tzw posiłek " węglowy" jeśli się odchudzamy. Jeśli nie, ale dbamy o to co jemy to polecam te pizze z ulubionymi dodatkami bez ograniczeń. I tak ma ona wiele mniej kalorii niż ta zwyczajna na białym cieście. A kształt pizzy jest nietypowy, znalazłam go na tejstronie  i mnie zachwycił.


Pizza korona odchudzona 

ciasto:
  • 2 i 1/2 szklanki mąki orkiszowej lub innej z pełnego przemiału
  • 1 szklanka mleka 1,5%
  • 7 g drożdży suchych
  • łyżka fruktozy
  • szczypta soli
  • łyżeczka oregano
dodatki dla nieodchudzających się:
  • pieczarki
  • sos pomidorowy
  • kukurydza
  • ser mozzarella
  • papryka czerwona
  • liście szpinaku
  • oregano
  • lub inne wg smaku
  • awokado
dodatki dla montiniakowów:
  • koncentrat pomidorowy/pomidory w puszce
  • cebula
  • pieczarki
  • papryka
  • liście szpinaku
  • awokado
  • przyprawy: oregano, bazylia
sos jogurtowy:
  • jogurt (najlepiej do 1,5% tłuszczu)
  • 2 ząbki czosnku
  • oregano



Mleko podgrzać. Do miski wsypać mąkę, dodać drożdże, fruktozę, oregano wymieszać, zagnieść dokładnie. Jeśli ciasto jest za mokre stopniowo dosypać jeszcze kilka łyżek mąki. Gotowe dobrze zagniecione ciasto odłożyć przykryte w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. 

Gotowe ciasto podzielić na 2 porcje jeśli wolimy cienkie cisto, jeśli grube to wałkujemy z tej porcji jedną. Porcje ciasta wyłożyć na stolnicę oprószoną mąką orkiszową lub inną pp. Rozwałkować cienko tworząc duże koło. 30 cm. Ułożyć na delikatnie posmarowanej olejem blaszce. Na środku ciasta narysować delikatnie okrąg i pokroić go na 8 części. Nie pokrojoną część ciasta dookoła posmarować sosem pomidorowym, ułożyć liście szpinaku, pokrojone pieczarki, paprykę, kukurydze, mozzarellę, oregano i inne dowolne dodatki. Trójkąty powstałe po nacięciu środka, zakładać pod brzeg ciasta, lekko sklejając. Wierzch posmarować mlekiem i posypać dowolnymi ziołami. Odstawić na 10 minut, by ciasto lekko podrosło. Jak to dokładnie zrobić polecam zajrzeć tutaj gdzie jest dokładna zdjęciowa instrukcja.



Piec w nagrzanym do 180 st. piekarniku przez 25 min. Gotową wyjąć pokroić na nią awokado.

W trakcie gdy pizza się piecze robimy sos. Do jogurtu wyciskamy czosnek, do tego oregano do smaku. Wymieszać.
Z drugą porcją ciasta postąpić identycznie.

Montiniakowcy. Zasada taka sama, jedynie pizzy nie przykrywamy serem, raczej dajemy więcej sosu pomidorowego, żeby nie była za sucha. Dodatki warzywno-grzybowe do woli.



24 komentarze:

  1. Na wszystko jest sposób jak się tylko chce :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przede wszystkim pomysłowo opakowana, kolorowo i apetycznie.
    W drugiej fazie odchudzania pewnie można takie coś spałaszować bez wyrzutów sumienia. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. fantastyczna pizza! w życiu bym nie pomyślała o tym by ja tak pokroić, wykroić i upiec :) świetne!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ależ zachwycająca przez ten kształt! Zupełnie jak nie pizza :) Lubię takie zdrowe zamienniki.

    OdpowiedzUsuń
  5. czym zastąpić fruktozę? glukoza może być, bo akurat mam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Glukozy nie znam nie wiem jak sie zachowuje w połączeniu z drożdżami więc jeśli nie masz fruktozy to moze lepiej daj trochę cukru żeby ciasto uroslo.

      Usuń
  6. Piękna pizza i bardzo apetyczna. Nie znałam takiej w formie korony.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja tez i dlateog mi sie spodobała.

      Usuń
  7. Uwielbiam takie przepisy, zdrowe, kolorowe i obłędnie wyglądające! Bravo:)

    OdpowiedzUsuń
  8. chyba się skuszę i zrobię taką jak będę miała więcej czasu :D

    OdpowiedzUsuń